Hoe zorgen we dat de schappen van onze retailklanten op onderscheidende wijze zijn gevuld met het mooiste wat de natuur te bieden heeft? Dat is een samenspel van veel verschillende factoren. We zetten ze voor je op een rij.
Product- en conceptontwikkeling
We volgen de consumententrends en de ontwikkelingen in de branche op de voet en koppelen die aan onze brede retailkennis. Gevoed door onze innovatiedrang ontkiemen zo steeds weer nieuwe producten en concepten. En creëren we voortdurend aantrekkelijke manieren om op te vallen in het winkelschap en het schaprendement verder te verhogen.
Lees meer over productontwikkeling en conceptontwikkeling.
Proces
In het najaar liggen de tulpen, narcissen, hyacinten, krokussen en andere bollen in de schappen, in het voorjaar zijn dit de dahlia’s. De processen voor de voorjaars- en de zomerbloeiers zijn in grote lijnen hetzelfde, maar lopen niet synchroon.
Dahlia’s: zomerbloeiers
Dahlia’s bloeien van juli tot de vorst inzet. Ze worden geoogst in het late najaar als de knollen op hun grootst zijn. We laten de knollen drogen, keuren ze en sorteren op kwaliteit. Hierna slaan we ze op in speciale klimaatruimtes op een temperatuur tussen 6-10°C, met voortdurende kwaliteitschecks. Eind van de winter pakken we de knollen in, zodat ze in het vroege voorjaar in de winkel liggen. Is de kans op nachtvorst voorbij? Dan kunnen de dahlia’s de grond in.
Voorjaarsbloeiers
Waar het proces rond de zomerbloeiers loopt van juli tot het vroege voorjaar, loopt dat van de tulpen, narcissen, hyacinten, krokussen en andere voorjaarsbloeiers van april tot het najaar. Het proces ziet er als volgt uit: